Τα καρότσια καθαρισμού αποτελούν πολύ χρήσιμα εργαλεία για τον καθαρισμό όλων των επαγγελματικών χώρων. Ωστόσο, η επιλογή του κατάλληλου τύπου ανάλογα με τον εκάστοτε χώρο, θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση. Διαφορετικό καρότσι θα επιλέξετε για ένα νοσοκομείο, και διαφορετικό θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες ενός γραφείου ή ενός μεγάλου ξενοδοχείου.
Όλα τα επαγγελματικά καρότσια καθαρισμού έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά όπως: ρόδες, λαβή και αποθηκευτικό χώρο. Αποτελούν μία κινητή πλατφόρμα καθαρισμού και επομένως είναι απαραίτητα για την αποδοτική και σωστή εργασία των επαγγελματιών στον τομέα του καθαρισμού.
Το άρθρο που ακολουθεί εξετάζει τις ειδικές απαιτήσεις κάθε περιβάλλοντος ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητές του και χρησιμεύει σαν οδηγός στη σωστή επιλογή καροτσιού.
Όλοι οι κατασκευαστές συμφωνούν ότι τα καρότσια καθαρισμού που χρησιμοποιούνται στα νοσοκομεία πρέπει να έχουν σαν προτεραιότητα την υγιεινή και την ασφάλεια όσων βρίσκονται στο χώρο. Σε ένα νοσοκομείο υπάρχουν μεγάλοι χώροι όπως και μεγάλοι διάδρομοι που θα πρέπει να καθαριστούν και επομένως θα πρέπει να υπάρχει πολύ υψηλό επίπεδο υγιεινής και παράλληλα ελαχιστοποίηση κάθε κινδύνου διασταυρούμενης μόλυνσης.
Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να διαθέτει ένα καρότσι για χώρους υγείας είναι:
• Καλός διαχωρισμός νοσοκομειακών αποβλήτων
• Δυνατότητα αποθήκευσης καθαρών και βρώμικων πανετών σε διαφορετικά σημεία
• Εργονομία και χρωματική κωδικοποίηση ειδών καθαρισμού
• Χώρος για επαρκείς επίπεδες σφουγγαρίστρες, πανιά καθαρισμού και γάντια έτσι ώστε να χρησιμοποιούνται νέα σε κάθε δωμάτιο
• Διπλός κουβάς σφουγγαρίσματος που επιτρέπει στον χειριστή να χρησιμοποιεί καθαρή σφουγγαρίστρα για κάθε 10 έως 20 m2.
• Λειτουργία αθόρυβη: Οι ασθενείς θα πρέπει να μπορούν να παραμένουν ανενόχλητοι κατά τον καθαρισμό των χώρων ενώ το καρότσι θα πρέπει να κινείται κάνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο θόρυβο
Τα καρότσια καθαρισμού γραφείων έχουν σχεδιαστεί κυρίως για τη συλλογή απορριμμάτων και τον καθαρισμό επιφανειών και η λειτουργικότητά τους πρέπει να βασίζεται στον τύπο του δαπέδου και στο εάν έχει μοκέτα ή όχι. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι και εξοπλισμένα με τροχούς που τους επιτρέπουν να μετακινούνται εύκολα.
Ας δούμε τα ιδανικά χαρακτηριστικά τους ένα προς ένα:
• Κουβάδες και επαγγελματική πρέσα για τον καθαρισμό του δαπέδου
• Δίσκοι και χώροι για σάκους απορριμμάτων, παντός τύπου πανιά καθαρισμού και καθαριστικά
• Χώροι για εργαλεία καθαρισμού, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου τμήματος για την αποθήκευση απορριμμάτων χαρτιού, καθώς και διαφορετικές θήκες για διαχωρισμό απορριμμάτων
• Χώρος για εξοπλισμό μεγαλύτερου όγκου, όπως για παράδειγμα μια ηλεκτρική σκούπα
• Τροχοί από καουτσούκ για μεγαλύτερη ασφάλεια
• Καλής ποιότητας τροχοί για αποτελεσματική ευελιξία και λιγότερο θόρυβο: Τα καρότσια γραφείου πρέπει να μετακινούνται εύκολα σε περιοχές με πολλά αντικείμενα και έπιπλα και να είναι σχετικά αθόρυβα, έτσι ώστε να μην ενοχλείται το εργαζόμενο προσωπικό
Το καρότσι ξενοδοχείου απαιτεί επίσης επαρκείς χώρους αποθήκευσης και ταυτόχρονα πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένο έτσι ώστε να κινείται εύκολα στους διαδρόμους. Επίσης, το μέγεθος του ξενοδοχείου είναι σημαντικό για την επιλογή του καροτσιού καθαρισμού, καθώς θα πρέπει να εξυπηρετεί το σκοπό του με τον πιο πρακτικό και εργονομικό τρόπο. Επομένως ένα πολύ ευρύχωρο καρότσι, σίγουρα δεν θα ταίριαζε και δε θα εξυπηρετούσε ένα μικρό ξενοδοχείο.
Οι απαιτήσεις από ένα καρότσι ξενοδοχείου, είναι αρκετά παρόμοιες με αυτές των προαναφερθέντων καροτσιών, αλλά η κύρια διαφορά εδώ είναι ότι η αισθητική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Η εμφάνιση του καροτσιού αντικατοπτρίζει την εικόνα της επιχείρησης και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ή θετικά τους πελάτες της.
Παρακάτω θα βρείτε όχι μόνο βασικά αλλά και ειδικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει το καρότσι καθαρισμού ξενοδοχείου:
• Τροχοί καλής ποιότητας, έτσι ώστε να μπορεί να κινείται εύκολα και ήσυχα σε περιοχές με μοκέτα ή χωρίς
• Τροχοί με φρένα για να συγκρατούν το καρότσι στη θέση του, καθώς ο χώρος καθαρίζεται
• Εργονομία για να επιτρέπει στο προσωπικό να εργάζεται αποτελεσματικά αλλά και να τους διευκολύνει στην αποθήκευση του καροτσιού
• Ρυθμιζόμενοι δίσκοι, ράφια και συρτάρια για προϊόντα μπάνιου, καθαρά λευκά είδη και πετσέτες
• Ξεχωριστά ράφια για όλα τα προϊόντα χαρτιού
• Επιπλέον δίσκοι και χώροι για όλα τα καθαριστικά, τις βούρτσες, τα πανιά καθαρισμού, τα σφουγγάρια
• Διαχωρισμό δίσκων για όλα τα αναλώσιμα, ή για τα φλιτζάνια καφέ, ποτήρια κ.λπ.
• Θήκες/Κουτιά για διαχωρισμό απορριμμάτων
• Μεγάλες θήκες για το διαχωρισμό του ιματισμού προς πλύση, με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να ευνοείται η εικόνα ενός τακτοποιημένου και οργανωμένου καροτσιού ανά πάσα στιγμή
• Ελεύθερος χώρος για μεγαλύτερο εξοπλισμό, όπως για παράδειγμα μια ηλεκτρική σκούπα
Η επιλογή του σωστού καροτσιού καθαρισμού μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του επιθυμητού επιπέδου καθαριότητας και υγιεινής στην επιχείρηση σας και ταυτόχρονα στην εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος.
Συμβάλλει στο πρόγραμμα καθαριότητας που θέτουν ξενοδοχεία, νοσοκομεία και γραφεία αλλά προσφέρει και άμεσες λύσεις σε περίπτωση που κάποιος χώρος πρέπει να καθαριστεί εκτάκτως και γρήγορα, ενώ παράλληλα δίνει στους επισκέπτες, τους ασθενείς ή το εργαζόμενο προσωπικό την ευχέρεια να νιώσουν εμπιστοσύνη ως προς την υγιεινή της εγκατάστασης.
Επιπλέον, επιτρέπει στο προσωπικό καθαρισμού να διατηρεί και να αποθηκεύει όλα τα αναλώσιμα καθαρισμού και τα απαραίτητα εργαλεία του σε μια μετακινούμενη πλατφόρμα. Απλώς σκεφτείτε το χρόνο που θα εξοικονομήσετε αν ο υπάλληλος καθαρισμού δε χρειάζεται να πηγαινοέρχεται κάθε τόσο στον κύριο αποθηκευτικό χώρο για καθετί που θα χρειαστεί στη διάρκεια της βάρδιας του.
Βρείτε το κατάλληλο επαγγελματικό καρότσι καθαρισμού ΕΔΩ
(www.europeancleaningjournal.com)
(www.webstaurantstore.com)